obr10a.jpgobr10a1-un.jpgobr15a1-un.jpgobr4a1-un.jpgobr6a1-un.jpgobr7a1-un.jpg

Innowacja TEATRALNE ZMAGANIA Z LEKTURĄ

Innowacja TEATRALNE ZMAGANIA Z LEKTURĄ to program comiesięcznego opracowywania lektury dla uczniów tegorocznej klasy 3a wspomagany działaniami teatralnymi napisany przez panią Jolantę Jasiuk – nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Program jest realizowany już od 2 lat.

DSCN0400 Copy

Opracowując lekturę zawsze pracujemy w grupach.

W dzisiejszym świecie obcowanie z książką stało się mało popularne. Dorośli nie mają czasu na czytanie dzieciom, dzieci mają inne, zewnętrzne pokusy, typu komputer, telewizor czy tablet. A przecież to książka rozwija wyobraźnie, ubogaca językowo, jest faktycznym źródłem wiedzy o świecie.
Uczniowie, oprócz różnych działań typu zagadki, rebusy, mają też możliwość wykreowania siebie w działaniach teatralnych spójnych z opracowywaną lekturą.

DSCN0327 Copy

Ratujemy fokę wraz z Anarukiem z książki „Anaruk chłopiec z Grenlandii”

2015-02-26 12.55.55 Copy

Zastanawiamy się nad scenką o szewczyku Dratewce.

IMG154 Copy

Czy chcesz, aby doktor Dolittle cię wyleczył? 

Postawiłam więc sobie za zadanie danie możliwości poznania trzydziestu pozycji z najlepszej literatury dziecięcej oraz wzbudzenie w swoich uczniach radości i przyjemności w czytaniu książek. Aby tego dokonać przedsięwzięcie oprę o działania teatralne, które uatrakcyjnią opracowywanie lektury. Postawiłam więc sobie za zadanie danie możliwości poznania trzydziestu pozycji z najlepszej literatury dziecięcej oraz wzbudzenie w swoich uczniach radości i przyjemności w czytaniu książek. Aby tego dokonać przedsięwzięcie oprę o działania teatralne, które uatrakcyjnią opracowywanie lektury.

 gazeta

„Teatralne zmagania z lekturą„ pani Jolanty Jasiuk –spotkała się z zainteresowaniem autorów kampanii społecznej „Kuriera Porannego” i „Gazety Współczesnej” pt. „Czytam, więc wiem”